سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت خدمات زیارتی آیت میامین

راه جدید سفر به سوریه

سفر زمینی زائران ایرانی، از مسیر کشور عراق به سوریه، مقرون به صرفه تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، به نقل از معاونت عتبات عالیات این سازمان، پیرو سفر 12 روزه ای که به منظور بررسی مسیرهای منتهی به سوریه از کشور عراق، برای اعزام زائران ایرانی به صورت زمینی و هوایی؛ چندی پیش به وسیله مسئولان کشورمان انجام شد؛ راه تازه ای طراحی شد که علاوه بر ویژگی های خوبی که در آن به لحاظ مسافت و شرایط جوی، نسبت به مسیر قبلی وجود دارد، امکان زیارت عتبات عالیات عراق در یک توقف 3 تا 5 روزه در این کشور، برای زائران سوریه فراهم می گردد.

راه های بررسی شده این سفر، به 3 دسته تقسیم می شود که 2 راه از شمال عراق می گذرد و یک راه از بغداد به مرز ولید می باشد.

باید گفت که در این رابطه، با مسئولان زیارتی سوریه و عراق، توافقات لازم به عمل آمده و سازمان حج، آمادگی کامل خود را برای اجرایی نمودن تدابیر اندیشیده شده فوق، از تاریخ 25 شهریورماه سال جاری اعلام کرده است. لذا پس از ملاحظات ضروری که به وسیله بخش های دیگری همچون وزارت امور خارجه انجام می گیرد، منتظر اجرای نهایی این تصمیمات هستیم.

همان طور که قبلاً نیز تأکید شد، این مسیر جدید، از راه های قبلی بهتر است و مشکلات سفرهای زمینی گذشته به سوریه را ندارد. زیارت عتبات عالیات عراق، قیمت مناسب تمام شده برای زائران سوریه نسبت به گرانی مسیر ترکیه و مسافت کوتاه تر، جمعاً باعث شده است که مسیر جدید، مقرون به صرفه و مطلوب تر گردد.

امیدواریم که هرچه زودتر اقدامات صورت گرفته به نتیجه برسد و شاهد اجرای موفق این طرح باشیم.