سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت خدمات زیارتی آیت میامین

سهمیه اعزام حجاج به عربستان کاهش نمی یابد

    نظر

مدیر کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد در صورت اعمال ممنوعیت برای اعزام گروههای پرخطر شامل افراد بالای 65 سال و بیماران به حج تمتع ، دارندگان فیش در نوبت های بعدی جایگزین می شوند.

تکلیف حج تمتع امسال با توجه به شیوع آنفلوآنزای نوع "آ" در عربستان ، چهارشنبه هفته جاری مشخص و به سازمان حج و زیارت اعلام می شود.
"عبدا... نصیری" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ‌افزود : بدیهی است چگونگی اعزام حجاج پس از مشخص شدن تکلیف حج از سوی مراجع و مسئولین ،‌روشن و در صورت نداشتن محدودیت، هیچ کاهشی در اعزام نخواهیم داشت.
بیش از 100 هزار زائر ایرانی در نوبت اعزام حج تمتع قرار دارند و گفته می شود حدود40 درصد این تعداد را گروههای پر خطر و افراد بالای 65 سال تشکیل می دهند که در صورت اعمال ممنوعیت، دیگر دارندگان فیش حج که در نوبت های بعدی قرار دارند، جایگزین می شوند.
مدیر کل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه حجاج علاوه بر واکسن های رایج نسبت به امراض فصلی و آنفلوآنزا نیز قبل از اعزام واکسینه می شوند ، افزود: مراکز پزشکی سازمان حج و زیارت برای میزبانی حجاج در عربستان مجهز و آماده هستند .
نصیری با اشاره به اعلام آمادگی کامل عربستان برای میزبانی حجاج در ایام تمتع یادآورشد که مقام های بهداشتی این کشور از تجهیز مراکز پزشکی و افزایش مراقبت های بهداشتی در این ایام خبر داده اند.
شیوع ویروس موسوم به آنفلوآنزای نوع آ در عربستان و قربانی شدن چند شهروند این کشور و زائران عمره موجب شده است که بسیاری از کشورهای اسلامی در اعزام زائران خود به این کشور محدودیت های شدیدی را اعمال کنند.
با شیوع این بیماری در عربستان مدتی است که زمزمه لغو حج تمتع در رسانه های مختلف به گوش می رسد و گفته می شود که به زودی مزاکر بین المللی بهداشت در این زمینه اظهار نظر خواهند کرد.